Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Wegetarianizm & Weganizm

Wegetarianizm & Weganizm

Czy moje kości mogą być cięższe lub lżejsze? Twoja koleżanka waży i mierzy tyle samo co ty, a macie zupełnie inne figury! Nie ma na to wpływu waga twoich kości. Różnice w niej są zazwyczaj niewielkie. Kości mogą być grubsze lub drobniejsze, lecz zawsze w 98% składają się z wapnia i ważą około I do 2 kilogramów.
Twój wygląd to nie tylko kwestia wagi. Nie masz też „ciężkich” kości. To mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa, gdy będziesz je miała dobrze rozwinięte, możesz wyglądać szczuplej.
Dużo zależy od punktu widzenia. Według badania przeprowadzonego we Francji w 1998 roku ze swojego wyglądu jest zadowolonych 74% chłopców i jedynie 62% dziewcząt.
Wśród tych ostatnich jedna na pięć uważa, że jest zbyt gruba, podczas gdy podobnie myśli jedynie 18,5% chłopców!
Czy chłopcy są bardziej obiektywni, jeśli chodzi o wagę? być może, gdyż 30% dziewcząt ma BMI poniżej średniej, a 60% tych, które mieszczą się w normie, pragnie schudnąć! Kobiety mają średnio 18 do 25% tkanki tłuszczowej, podczas gdy mężczyźni 10 do 15%. Życie nie jest sprawiedliwe!
WSZYSTKO ZALEŻY OD TEGO, ILE KILOGRAMÓW CHCESZ STRACIĆ. LEPIEJ GUBIĆ JE POWOLI, LECZ SKUTECZNIE. Ile czasu muszę stosować dietę?
To szczególny okres, w którym musisz zwracać większą uwagę niż zwykle na to, co jesz. Jeśli masz niewielką nadwagę, to nie potrzebujesz zbyt wiele czasu, by osiągnąć zamierzony cel. Chcesz zrzucić 3 kilogramy? To kwestia miesiąca do dwóch, może trzech. Chcesz stracić 20 kilogramów? To musi potrwać dużo dłużej. Nie warto wyznaczać sobie żadnej określonej daty. Pomocy i potrzebnego ci wsparcia, by twoje przedsięwzięcie mogło zakończyć się sukcesem, może ci udzielić także twój lekarz. Długość diety zależy w znacznym stopniu od twojej obowiązkowości. Odstępstwa od niej sprawią, że będziesz wolniej tracić na wadze. Jednak nie zadręczaj się tym za bardzo, gdyż są one czasem niezbędne dla dobrego samopoczucia i pozwalają wytrwać w postanowieniu. Nie bądź dla siebie zbyt surowa, zapomnij o swoich wykroczeniach spowodowanych chwilowym brakiem silnej woli i bez wyrzutów bierz się dalej do dzieła!
Pamiętaj także o tym, że aktywność fizyczna odgrywa równie ważną rolę. Przy takim samym spożyciu kalorii osoba, która więcej się rusza, szybciej i bardziej chudnie. Ćwiczenia fizyczne dodatkowo harmonijnie kształtują sylwetkę.
Uwaga, nie przestawaj uprawiać sportu tylko dlatego, że się odchudzasz, Wręcz przeciwnie, odchudzanie wymaga więcej ruchu!
Podsumowując: długość stosowania diety zależy od wielu okoliczności i od ciebie samej. Skuteczne odchudzenie się wymaga czasu, lepiej chudnąć powoli, lecz skutecznie. Wszyscy, którzy zamierzają się odchudzać, marzą o tym, by dieta ograniczyła się do jedzenia jakichś magicznych kanapek. Jednak by dieta była naprawdę skuteczna, musi być stosowana długo, a ubytek wagi powolny.


Szybkiemu ubytkowi na wadze towarzyszy często utrata zarówno tkanki tłuszczowej, jak i mięśniowej. W takim wypadku także dosyć szybko z powrotem przybiera się na wadze. Żywieniowcy uważają, że aby ponownie nie przybierać na wadze, powinno się tracić nie więcej niż 500 g tygodniowo. Jeśli chcesz zrzucić sporo kilogramów, to może ci się wydawać, że jest to niewiele. Gdy jednak rozłożysz to na kilka miesięcy, wyniki będą znaczne. Początki są zwykle bardzo zachęcające, gdyż w pierwszym okresie diety szybciej tracisz na wadze.
Nie owijajmy w bawełnę: aby schudnąć, trzeba ograniczyć liczbę spożywanych kalorii, lecz w taki sposób, by uwzględnić swoje potrzeby żywieniowe i nie narażać się na niebezpieczeństwo. Trzeba także uzbroić się w cierpliwość, bo żeby schudnąć jeden kilogram, trzeba „zaoszczędzić” 7700 kalorii!

Top