Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Tłuszcz czy mięśnie – co tracimy?

Tłuszcz czy mięśnie – co tracimy?

Jak zadbać o mięśnie?
Codziennie trzeba jadać odpowiednie ilości białka. Mięso lub ryby, które są dobrym jego źródłem, powinny stanowić część każdego posiłku (100 g zawiera około 20 g białka), tak samo nabiał, który zawiera go nieco mniej (2 jogurty lub 125 g białego sera zawierają około 10 g białka). Nie można także zapominać o białku roślinnym, które znajduje się w wielu produktach (warzywa strączkowe, produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste).
Precz z komórkami tłuszczowymi!
Nadmierne spożycie tłuszczu i cukru powoduje nie tylko to, że nie możesz dopiąć spodni. Pęczniejące komórki tłuszczowe nie omijają okolic kolan czy kostek. Nadmiar kilogramów obciąża układ krążenia i stawy, sprzyja powstawaniu obrzęku nóg i żylaków. Odżywiaj się właściwie, a dzięki temu unikniesz tych mało przyjemnych problemów. Gdy już masz problemy z krążeniem lub uczucie ciężkości nóg, postaraj się, by twoja dieta była bogata w czynniki korzystnie wpływające na naczynia żylne: witaminę C (owoce, pomidory), witaminę E (ryby, oleje roślinne), witaminę PP (chleb pełnoziarnisty), miedź (owoce morza), selen i cynk (zboża). Utrata wagi nie rozwiąże problemu cellulitu. Zwracaj uwagę na to, co jesz i ruszaj się Aby chudnąć przez dłuższy czas, nie trzeba ograniczać liczby kalorii (dieta zbyt restrykcyjna grozi utratą mięśni), lecz zwiększyć ilość wydatkowanej energii przez uprawianie sportu.
A kiedy zmienić dietę? Jeśli naprawdę nie ubywa ci kilogramów, to przyczyna tego leży w niewłaściwej diecie. Przyjrzyj się dokładnie temu, co jesz (możesz skorzystać z pomocy dietetyka), sprawdź, czy zjadasz odpowiednią ilość składników odżywczych, i popraw ewentualne błędy.
JEŚLI NIE CHUDNIESZ, POMIMO ŻE STOSUJESZ DIETĘ, TO UWAŻAJ, BO BYĆ MOŻE JEDYNIE TAK CI SIĘ WYDAJE. Dlaczego na początku stosowania diety chudnie się szybciej niż pod koniec? Utrata wagi jest zawsze szybsza na początku diety. Dlatego często się zdarza, że po upływie jakiegoś czasu zaczynasz mieć wrażenie, że już nie chudniesz. W rzeczywistości nadal tracisz na wadze, jedynie nieco wolniej. W żadnym wypadku ten proces się nie zatrzymał.


W trakcie stosowania diety zmniejsza się efekt termiczny żywności. Organizm zużywa mniej kalorii, gdyż metabolizm ustroju zaczyna działać jak w okresie głodu i oszczędzać. W odpowiedzi na ograniczenie kalorii „zwalnia obroty”. Przyzwyczaja się do diety, otrzymuje mniej, więc wydatkuje także mniej. Natura jest na wszystko dobrze przygotowana, nawet na poziomie komórek, które na swoje potrzeby zaczynają zużywać o 10 do 15% mniej energii. Na szczęście po powrocie do nieco bardziej obfitej diety to „oszczędzanie energii” znika. Gdy nie ograniczasz bardzo jedzenia, twój organizm ponownie zaczyna zużywać więcej energii i będąc szczupłą, spalasz tyle samo kalorii co przed rozpoczęciem diety.
Zwolnienie metabolizmu i wolniejsza utrata wagi tłumaczona jest także ograniczeniem wydatków. W wyniku diety zmniejsza się objętość masy twojego ciała, której funkcjonowanie musi być podtrzymywane. Osoby szczupłe potrzebują mniej energii dla zapewnienia pracy organizmu.

Jakich głównych zasad trzeba
przestrzegać, by schudnąć?
Aby schudnąć, trzeba zwracać uwagę na to, co się je, i uprawiać sport, tak by w rezultacie osiągnąć ujemny bilans energetyczny. Oczywiście łatwo to powiedzieć, znacznie trudniej wykonać. Istnieje jednak kilka zasad, które mogą to zadanie ułatwić.
Mieć świadomość tego, co się je
Wydaje się to oczywiste, lecz często po prostu rzucamy się na jedzenie i pochłaniamy je, by zaspokoić głód. W takim wypadku nie tylko nie mamy żadnej przyjemności z jedzenia, ale popełniamy wiele błędów w żywieniu.
Być zdeterminowanym
Nikt nie każe ci rozpoczynać diety. Jeśli jednak się na nią decydujesz, to stosuj ją przez jakiś czas. Wymaga to z twojej strony pewnego poświęcenia i motywacji, pomyśl jednak o końcowym rezultacie! Kontroluj więc swoje zachowania i naucz się zwracać uwagę na to, jak się odżywiasz.
Jeść wszystko, lecz w mniejszych porcjach
Nic nie da eliminowanie z diety jednego lub kilku składników. Sens ma jedynie ograniczenie ilości jedzenia. Chodzi tu po prostu o zmniejszenie wielkości porcji i wystrzeganie się dokładek. Niepotrzebna jest tu żadna szczególna strategia, możesz jeść wszystko, lecz w rozsądnych ilościach, także rzeczy „zakazane”, jeśli masz na nie wyjątkową ochotę. Dbać o zrównoważoną dietę. Codzienne jedzenie w nadmiarze jest główną przyczyną nadwagi,Triki i sztuczki, by pokonać głód
Zawsze mieć pod ręką wodę mineralną, jogurt, świeże owoce i warzywa.
Wychodzić na spacer po jedzeniu, nigdy przed: ryzykujesz, że po powrocie z głodu rzucisz się na jedzenie.
Przed wyjściem do sklepu zrobić sobie listę zakupów i ściśle się jej trzymać. Pozwolić sobie na jedną lub dwie przekąski w ciągu dnia, jeśli naprawdę cierpisz z głodu. Pamiętaj, że głód jest twoim największym wrogiem. eść nie spiesząc się, w spokoju i jeśli to możliwe, to w przyjemnej atmosferze, dokładnie przeżuwając jedzenie. Przygotowywać dobrze zrównoważone posiłki, w ilości wystarczającej do zaspokojenia głodu. Odchodzenie od stołu, kiedy wciąż jest się głodnym, nie jest najlepszym rozwiązaniem. zwłaszcza gdy dieta nie jest właściwie zrównoważona i zawiera zbyt dużo tłuszczu i cukru. Efekty takiego sposobu odżywiania są fatalne dla sylwetki, a także dla zdrowia. Cierpliwie czekać na efekty!

Top