Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Papierosy, środki antykoncepcyjne, alkohol

Papierosy, środki antykoncepcyjne, alkohol

Co to takiego junk food?
Junk food to określenie amerykańskie, które staje się coraz bardziej popularne i określa produkty spożywcze zawierające duże ilości tłuszczu i/lub cukru; sprzyjają one otyłości i są szkodliwe dla zdrowia. Food oznacza jedzenie, a jaki rodzaj przekąski łatwej do przygotowania, bez żadnej wartości odżywczej (słowo to również znaczy śmieci. Dobrym przykładem jest masło orzechowe, podwójny hamburger, olbrzymia pizza i inne tłuste dania,
szybko odgrzewane w kuchence mikrofalowej, a także słodkie napoje gazowane, lody aromatyzowane na tysiąc sposobów, cukierki pełne barwników spożywczych.


Mówiąc krótko, junk food obejmuje to wszystko, czego nie należy jeść, skoro chce się zachować szczupłą sylwetkę.
Czy mogę jeść batoniki dietetyczne?
Jeśli chcesz zastąpić któryś z posiłków batonikiem dietetycznym, to nie jest to dobry pomysł. Możesz jednak sięgać po nie czasami (na podwieczorek, w razie napadu głodu).
Staraj się jednak nie jadać ich zbyt wiele i naprawdę tylko czasami. Batoniki dietetyczne często mają sporo cukru i nadmiar tłuszczu i tak naprawdę są produktami wysokokalorycznymi.
Batoniki dietetyczne z ziaren i owoców lub czekolady zawierają
produkty zbożowe (skrobia), tłuszcz, owoce, substancje oleiste,
czekoladę (cukier + tłuszcz) i mają zwykle około 200 do 250 kalorii.
Najważniejszą rzeczą w diecie jest nieprzekraczanie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jeśli będziesz się tego trzymać, to batoniki dietetyczne cię nie utuczą.
Czy warto stosować słodziki zamiast cukru?
Słodziki syntetyczne (sacharyna i bardziej znany aspartam) mają silne właściwości słodzące przy zupełnie nieistotnej wartości kalorycznej.
Można je dostać w formie sypkiej lub tabletek. Są powszechnie dodawane do produktów dietetycznych takich jak jogurty, serki, napoje, na których można znaleźć napis light lub informacje, że nie zawierają cukru.
Słodki smak potraw odgrywa ważną rolę w odczuwaniu przyjemności z jedzenia. Jednak organizm może się bez tego świetnie obyć. Twoja figura tylko zyska, jeśli spróbujesz ograniczyć swój apetyt na rzeczy słodkie i będziesz raczej wybierać te o naturalnie słodkim smaku, jak owoce czy miód.
To ponad twoje siły? A więc stosuj słodziki, na przykład do deserów, jeśli dzięki temu dieta będzie dla ciebie przyjemniejsza, lub jedz mniej słodyczy zawierających prawdziwy cukier. Ale uważaj, by pod pretekstem, że dzięki słodzikom zaoszczędziłaś trochę kalorii, nie zacząć jeść zbyt wiele.
A substytuty posiłków?
Pewnie któregoś dnia, skuszona wizją szybszej utraty wagi, będziesz
miała ochotę je wypróbować. Trzeba powiedzieć, że stały się one powszechne i można je znaleźć wszędzie, w aptece, supermarkecie, sprzedaży wysyłkowej. Są dostępne w wielu formach: w proszku, w płynie lub kremie, a także gotowych do jedzenia zup w kubku, batoników, ciastek itd.
Nie ulegaj pokusie szybkiego schudnięcia. Z jednej strony wszel­kiego rodzaju substytuty posiłków powodują utratę wagi nie dlatego, że mają jakieś szczególne właściwości, lecz dlatego, że zawierają bardzo niewiele kalorii. Z drugiej strony pozwalają szybko schudnąć, lecz ten efekt zwykle nie jest długotrwały. Otyłość jest wynikiem złych nawyków żywieniowych, a tego te preparaty nie korygują. Dobrze zrównoważone posiłki pozwolą ci schudnąć równie szybko, skutecznie i na dodatek dużo taniej.

Top