Jesteś tutaj
Strona główna > Uroda > OTYŁOŚĆ i WYCHUDZENIE

OTYŁOŚĆ i WYCHUDZENIE

Maszynistka np. powinna co godzinę przerwać pisanie na 5 min. wstać od biurka, przejść się kitka razy po pokoju, kilkanaście razy zacisnąć pięści i rozluźnić je prostując pałce parę skłonów tułowia do tyłu i kilka wymachów rąk pozwoli jej rozprostować trochę zgarbione przy pracy plecy; kilka głębokich wdechów, ze wzniesieniem ramion przodem ku górze i wydechów połączonych z opuszczeniem ramion pozwoli przewietrzyć lepiej płuca. Najlepiej jeśli takie 5-minutowe ćwiczenie wykonuje się zbiorowo, przy oknie otwartym latem, uchylonym zimą.
Ćwiczenia dla maszynistki podano przykładowo nie jest możliwe podawanie tutaj zestawów ćwiczeń rekreacyjnych dla każdego rodzaju pracy służą temu specjalne i dość liczne publikacje.


Należy pamiętać, aby podczas gimnastyki ciało było jak najmniej skrępowane odzieżą a dopływ powietrza dostatecznie obfity. Dlatego rano należy ćwiczyć w piżamie, albo w specjalnym stroju gimnastycznym, a okno powinno być uchylone nawet zimą. W miejscu pracy mężczyźni powinni do ćwiczeń zdjąć przynajmniej kurtki i (kto nosi) rozluźnić krawaty. Dobrze jest także w miarę „możności zdjąć łub rozluźnić obuwie. Palenie papierosów samo w sobie bardzo szkodliwe jest absolutnie niedopuszczalne w ciągu pierwszego kwadransa po gimnastyce, gdyż, właśnie wtedy człowiek oddycha głębiej. I wydajniej gimnastyka w czasie pracy ma wszak m in na celu lepsze przewietrzenie płuc a więc i wyeliminowanie z krwiobiegu nadmiaru” substancji odpadowych.
Ćwiczenia oddechowe stanowią bardzo ważną część gimnastyki zazwyczaj przeplata się nimi ćwiczenia mięśniowe, Młodzi ludzie płci obojga, którzy pragną poprawić oddychanie powinni kilka razy w ciągu dnia przeprowadzić specjalne ćwiczenia oddechowe w pozycji lezącej. W pozycji na wznak, w rozluźnionej odzieży, położyć na brzuchu 1-2 grube „książki I pod takim” obciążeniem” wykonać powoli” kilkanaście głębokich
wdechów. Ćwiczenie: to dobrze trenuje tłocznię brzuszną i zalecane jest szczególnie dla dziewcząt Po ćwiczeniu oddechowym obowiązuje kilka minut spokojnego. lub siedzenia.
Gimnastyka nie jest jedyną metodą” utrzymywania organizmu w sprawności fizycznej. Drugą ważną metodą jest uprawianie sportów ruchowych. Nąjprostszym sportem ruchowym jest spacer; kilkakrotnie w ciągu dnia powtarzana dość szybka przechadzka zadziwiająco dobrze wpływa na kondycję; postawę zdrowie i urodę. Doskonałą okazją jest chodzenie do pracy i powrót do domu, chodzenie do szkoły i ze szkoły. Zamiast tłoczyć się w autobusie, wdychać wyziewy cudzych spoconych ciał, lepiej jest wyjść z domu „nieco wcześniej i przejść się do szkoły, zakładu pracy pieszo. Taka przechadzka nie tylko wpłynie korzystnie na kondycję fizyczną, lecz również stanowić będzie dobry wstęp do zajęć szkolnych lub zawodowych. Powrót do domu pieszo pozwoli uruchomić wszystkie grupy mięśni, „także te,” które „w czasie zajęć poruszały się mało lub wcale. Przechadzka po pracy dobrze też wpłynie na przyswajanie posiłku, który czeka w domu.

Top