Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Jak wyglądają zrównoważone posiłki?

Jak wyglądają zrównoważone posiłki?

Owoce i warzywa?
Koniecznie muszą stanowić część codziennych posiłków. Ideałem byłoby, gdyby dodawać je do każdego posiłku, zarówno świeże, jak i gotowane.
Z jednej strony zawierają niewiele kalorii w dużej objętości (od I 0 kalorii/I 00 g w ogórku do 150 kalorii/I 00 g w jabłkach).
Z drugiej strony są bogate w witaminy i błonnik, których regularne spożycie zmniejsza ryzyko niektórych nowotworów, chorób układu krążenia i przedwczesnego starzenia się.
Chleb?
Ma nie więcej niż 240 kalorii/100 g, o wiele mniej niż biszkopty, płatki śniadaniowe i drożdżówki. Jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które powoli wchłaniają się z przewodu pokarmowego. Dodatkowo daje przyjemne uczucie sytości.


Zawiera niewielkie ilości tłuszczu, spore ilości białka roślinnego i błonnika (zwłaszcza pełnoziarnisty). Jedząc trochę chleba do każdego posiłku, pożegnasz się ze „ssaniem” w żołądku i wilczym głodem.
Koniec z przestarzałymi teoriami!
Niesłusznie oskarża się chleb o zgubny wpływ na figurę. Jedzony w rozsądnych ilościach, na pewno nie przysporzy dodatkowych kilogramów, o ile nie będzie się na nim znajdować nadmiar masła, dżemu, sera lub wędliny.
Jedz zgodnie z odczuwanym głodem. Podczas diety musisz jeść tak, by zaspokoić głód. Wybieraj rzeczy sycące
i takie, które możesz jeść bez obawy o nadmiar kalorii. Jedząc trochę chleba do każdego posiłku, możesz pożegnać się z uczuciem „ssania w żołądku” i wilczym głodem.

Top