Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Jak pozostać szczupłą?

Jak pozostać szczupłą?

Nie lubisz różnorodności?
Jeśli twoja dieta jest monotonna, to na pewno jej nie podołasz! Chyba nie jadasz wyłącznie mielonego z ziemniakami i makaronu z białym serem, jak w dzieciństwie, lecz rozwijasz poczucie smaku i próbujesz nowych rzeczy.
Masz apetyt ogra?
Duże problemy wymagają dużych środków! Zamiast kiełbaski
z frytkami zjedz kalafiora i uprawiaj sport tak intensywnie.

Smaki i kolory
Daniom dietetycznym często brakuje smaku. Aby temu zapobiec, przyjrzyj się nieco bliżej różnym przyprawom:
musztarda: I łyżeczka (5 g) = 6,4 cal
keczup: I łyżka (15 g) = 18 cal
sos winegret light:
I łyżka (15 g) = 90 cal
jogurt naturalny:
I opakowanie = 44 cal
sok z cytryny: 100 g (I cytryna) = 32 cal
czosnek: I ząbek (3 g) = 4 cal
kapary: 100 g = I 3 cal
koncentrat pomidorowy: I łyżka = 18 cal
Określ swoje złe nawyki
i pozbądź się ich. Poradzisz sobie z nimi, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie środki.
Węch. Zapachy dobiegające z kuchni pozwalają rozpoznać przygotowywane dania: szarlotka, pieczony kurczak… Doznania węchowe są wywoływane przez zapachy, które w 80-90% wpływają na smak. Na dowód tego można przytoczyć fakt, że gdy mamy katar, o wiele mniejszą przyjemność sprawia nam jedzenie. Fizjologia jest brutalna: ślinka zaczyna nam cieknąć, nim jedzenie trafi do ust!
Jak poznać tajniki gotowania?
Możesz korzystać z książek kucharskich, jest ich teraz naprawdę olbrzymi wybór. A dlaczego nie poprosić, by w ramach prezentu urodzinowego opłacono ci kurs gotowania? Kiedy tylko masz wolną chwilę, postaraj się uczestniczyć w zakupach, dzięki temu nauczysz się wybierać najlepsze produkty, w zależności od ich wyglądu czy koloru. Do sklepu chodź zawsze z pełnym brzuchem i listą zakupów, by nie ulegać pokusom.
Jak definitywnie zmienić nawyki żywieniowe?
Przede wszystkim nie rozpoczynać diety bez przerwy od nowa i nie wracać do starych przyzwyczajeń, które powodują powsta­wanie nowych fałdów tłuszczu!

 

Top