Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Jak pozostać szczupłą?

Jak pozostać szczupłą?

Jeśli zdarza ci się ulegać niekontrolowanym popędom, byłoby ciekawe, gdybyś notowała sobie przyczyny takich wykroczeń. Czy rzucasz się na czekoladę z powodu smutku, nudy, zmęczenia lub może z powodu spadku energii, której potrzebuje w danej chwili twój organizm? Uważna obserwacja swoich reakcji fizycznych i psychicznych pomoże ci zaakceptować pewne sytuacje, nie
obarczać się poczuciem winy oraz ułatwi radzenie sobie z nimi.
Wracając, na przykład, po południu ze szkoły, odczuwasz głód, za­chodzisz do sklepu, kupujesz słodkiego rogala i parę innych, by­najmniej nie dietetycznych smakołyków. Zamiast to sobie wyrzucać, zastanów się, dlaczego jesteś głodna. Czy nie jadłaś obiadu? Mo­że nie zawierał on białka i produktów mącznych? Te ostatnie sycą zdecydowanie lepiej niż produkty tłuste, które są tuczące, a w dodatku sprawiają, że „nie ma się dość”.
Inną przyczyną twojego łakomstwa, zwłaszcza jeśli jesteś dziewczyną, może być okres przed miesiączką, kiedy ma się wyjątkową ochotę na słodycze. Podejdź do tego ze spokojem i postaraj się jak najbardziej ograniczyć. To w końcu wina hormonów!


Nad emocjami i uczuciami jest dużo trudniej zapanować niż nad apetytem, lecz czy warto je kontrolować za wszelką cenę? Trzeba się pogodzić z tym, że każdy ma wahania nastroju i może nadejść taki dzień, gdy myślisz tylko o jedzeniu. No cóż, pozwól sobie tego dnia na małą przyjemność!
Co robić, gdy mam nieprzepartą ochotę na słodycze?
Wiele czynników może sprawiać, że mamy ochotę na coś słodkiego. Bywa, że pojawia się ona niezależnie od twojego nastroju lub stanu ducha i jest wyjątkowo silna. Pamiętaj jednak o tym, że to właśnie nadmierne spożycie i stałe podjadanie słodkich rzeczy jest jedną z głównych przyczyn otyłości.
Masz kilka wyjść z tej sytuacji. Możesz uruchomić wyobraźnię kulinarną lub zastosować metodę epikurejczyków i pozwolić sobie na prawdziwą przyjemność, lecz w homeopatycznej dawce (dieta zobowiązuje!).
Słodycze jadaj wyłącznie na zakończenie posiłku. Zawarty w nich cukier wymiesza się z resztą jedzenia, dzięki czemu posiłek w całości będzie zawierał mniej cukrów prostych, a ty będziesz się czuć bardziej najedzona.
Weź dwa rządki czekolady i postaraj się je jeść jak najdłużej.
Wprowadź pewne rytuały związane ze słodyczami, na przykład dwa kawałki czekolady po kolacji.

Top