Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Jak pozostać szczupłą?

Jak pozostać szczupłą?

Potrzebujesz około
2200 kalorii dziennie,
by twoja waga utrzymała się po zakończeniu diety na tym samym poziomie.
Śniadanie: szklanka kawy/herbaty + łyżeczka cukru = 20 cal; 2 kromki chleba pełnoziarnistego + 30 g masła + I łyżeczka dżemu niskosłodzonego = 300 cal; szklanka soku owocowego lub jakiś owoc = 80 cal. Razem = 400 cal.
Obiad: 150 g sałatki ze świeżych warzyw + sos winegret = 60 cal; 150 g ryby lub mięsa = 250 cal; 100 g zielonych warzyw + 10 g masła = 100 cal, 100 g produktów mącznych lub ziemniaków + 10 g masła = 180 cal; kawałek chleba = 9 cal; I owoc = 80 cal. Razem = 760 cal.
Podwieczorek: I słodki jogurt owocowy = 130 cal, 4 biszkopty = 130 cal. Razem = 260 cal.
Kolacja: talerz zupy = 90 cal, 100 g mięsa lub ryby = 250 cal, 100 g warzyw + 10 g masła = 80 cal, I kawałek chleba = 90 cal. Razem = 780 cal.
Unikaj efektu jo-jo


Kontroluj swoją wagę raz w tygodniu. Jeśli zauważysz, że zaczyna ci przybywać kilogramów, powróć na kilka dni do diety.
Złam zasady… Co robić?
Podejdź do tego bez poczucia winy. Każdemu wcześniej lub później zdarzy się jakieś wykroczenie mimo najlepszych intencji.
To normalne, że po jakimś czasie twoja silna wola nieco słabnie lub obniża się czujność. Czasami może się po prostu zdarzyć, że sięgniesz po wielkie, pełne kalorii ciastko, gdyż uważasz, że na nie zasługujesz, lub masz na nie wielką ochotę. Nie załamuj się z tego powodu: nie wszystko, co zjadasz, zmienia się natychmiast w tkankę tłuszczową. Jedynie state łamanie zasad diety jest naprawdę niebezpieczne.
Taki występek najlepiej zrównoważyć: bardzo lekką kolacją (ryba lub mięso + owoce) lub jazdą na rolkach, rowerze, przepłynięciem kilku basenów. W ten sposób możesz spalić nadmiar spożytych kalorii.
Jak nie popełniać takich wykroczeń?
Jeśli masz świadomość skutków zjedzenia dwóch łyżek Nutelli lub wielkiego kawałka tortu, to będziesz umiała kontrolować takie występki. Są one w końcu częścią życia, niezależnie od tego, czy się jest na diecie, czy nie. Jednak teraz masz wrażenie, że robisz coś bardzo złego, lub się tego boisz. Tylko zrozumienie, dlaczego i jak dochodzi do tego, że łamiesz zasady diety, może ci w tej sytuacji pomóc. Musisz postarać się odczytać informację wysyłaną przez twoje ciało, która sprawia, że masz ochotę jeść. Przyczyny tego mogą być naprawdę różne.
Z jednej strony ochota na jedzenie powstaje w podwzgórzu, do którego docierają impulsy z kory mózgowej, żołądka, komórek tłuszczowych i krwi.
Z drugiej strony czynnikiem odgrywającym ważną rolę w tym procesie są emocje, gdyż to one często wywołują uczucie głodu. Niektóre osoby jedzą, by zapełnić pustkę, inne by zagłuszyć stres lub źle zidentyfikowane emocje. Amerykańscy psycholodzy opi­sują to bardzo trafnym terminem „emotional eaters”, co oznacza „żarłoki emocjonalne”.

 

Top