Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Jak pozostać szczupłą?

Jak pozostać szczupłą?

Jadasz bardzo szybko?
Czy jesteś osobą mało wrażliwą? Może po prostu jesteś nerwowa lub bardzo energiczna.
Postaraj się zrobić wyjątek na czas posiłków: odpręż się, skoncentruj przez chwilę na zapachu i wyglądzie potraw, wówczas zjesz mniej i lepiej.


Pochłaniasz jedzenie, prawie go nie gryząc?
Ryzykujesz, że po odejściu od stołu nie będziesz w stanie dopiąć spodni! Będzie zdecydowanie lepiej, gdy poświęcisz trochę czasu na dokładne pogryzienie jedzenia, dzięki czemu nie będziesz narażać się na nadwagę.
Smakują ci tylko tłuste rzeczy?
Po kilku tygodniach diety na widok tłustych sosów będzie ci się ro­bić niedobrze!
Żeby sobie to zrekompensować, zamień jajecznicę na boczku lub majonez na tłuste ryby (łosoś, halibut, tuńczyk).
Nie lubisz różnorodności?
Jeśli twoja dieta jest monotonna, to na pewno jej nie podołasz! Chyba nie jadasz wyłącznie mielonego z ziemniakami i makaro­nu z białym serem, jak w dzieciństwie, lecz rozwijasz poczucie smaku i próbujesz nowych rzeczy.
Masz apetyt ogra?
Duże problemy wymagają dużych środków! Zamiast kiełbaski
z frytkami zjedz kalafiora i uprawiaj sport tak intensywnie, jakbyś
Smaki i kolory
Daniom dietetycznym często brakuje smaku. Aby temu zapobiec, przyjrzyj się nieco bliżej różnym przyprawom:
musztarda: I łyżeczka (5 g) = 6,4 cal
keczup: I łyżka (15 g) = 18 cal
sos winegret light:
I łyżka (15 g) = 90 cal
jogurt naturalny:
I opakowanie = 44 cal
sok z cytryny: 100 g (I cytryna) = 32 cal
czosnek: I ząbek (3 g) = 4 cal
kapary: 100 g = I 3 cal
koncentrat pomidorowy: I łyżka = 18 cal
Określ swoje złe nawyki
i pozbądź się ich. Poradzisz sobie z nimi, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie środki.

Top