Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Ile posiłków w ciągu dnia?

Ile posiłków w ciągu dnia?

Jogurt czy serek?
To kwestia gustu, trzeba jednak umieć odczytać informacje zawarte na opakowaniach.
Na opakowaniach serków podaje się zawartość tłuszczu w suchej masie — s.m. (niezawierającej wody), podczas gdy w przypadku jogurtu dotyczy to gotowego produktu.
100 g białego serka o zawartości tłuszczu 20% w s.m. zawiera 17% suchej masy, co daje 3 g tłuszczu, podczas gdy 100 g jogurtu zawierającego 5% tłuszczu ma go 5 g, a więc prawie dwukrotnie więcej.
W przypadku niewielkich ilości nie ma to większego znaczenia. Jeśli jednak zjada się 6 jogurtów dziennie, to może się to odbić na wadze.


Czy podczas diety trzeba dużo pić?
Dziennie potrzebujesz około I ,5 litra wody! A więc pij do woli… Ciało dorosłego człowieka w 60% składa się z wody. Jest ona absolutnie niezbędna do życia. Bez jedzenia organizm jest w stanie wytrzymać nawet kilka tygodni, a bez wody już po 24 godzinach może dojść do poważnych zaburzeń.
Podstawowe zapotrzebowanie na wodę zależy od masy ciała i wynosi 40 ml na kilogram. Jeśli ważysz 55 kg, potrzebujesz 2200 ml (2,2 1) płynów na dobę. Połowę tej ilości dostarczasz organizmowi wraz ze zjadanymi produktami spożywczymi (jedynie cukier i oleje jej nie zawierają), drugą połowę trzeba uzupełnić napojami.
W trakcie diety pij wodę mineralną do posiłków. Pij ją także między posiłkami, gdyż pozwoli to zmniejszyć uczucie głodu i pomoże wyeliminować z organizmu resztki powstające podczas spalania tkanki tłuszczowej związanego z odchudzaniem. Podstawowa zasada brzmi: lepiej pić wodę mineralną niż napoje gazo­wane, nawet typu light. Jedynie woda nie zmienia smaku i zapachu potraw. Jeśli masz ochotę napić się czegoś innego, między posiłkami, to wybieraj napoje niesłodzone, gdyż są mniej kaloryczne, takie jak wody smakowe, mleko pełno i półtłuste, soki warzywne, herbata, herbatki ziołowe. Soki owocowe (z wyjątkiem soku pomidorowego i z wyciśniętych cytryn) to fałszywi przyjaciele, gdyż zawierają spore ilości cukru. Wystarczy, że będziesz je pijać do śniadania. Jeśli chodzi o napoje alkoholowe, wybór jest prosty albo picie, albo odchudzanie!
Jak poruszać się w dżungli soków owocowych?
Do worka z napisem „sok owocowy” wrzuca się wszystko. Jed­nak sok, który nie jest świeżo wyciśnięty z owoców, nie jest dla ciebie korzystny ze względu na dietę. Podstawowym dodatkiem do wszystkich soków owocowych jest cukier, nie licząc tego za­wartego w owocach, może być go nawet 100 g w litrze, co od­powiada 25 kostkom cukru!
I 00% sok owocowy: jest przygotowany wyłącznie z owoców. Zawiera jedynie cukier pochodzący z owoców. Może być świeżo przygotowany lub pasteryzowany do dłuższego przechowywania.
Naturalny sok owocowy: dodatek cukru jest zwykle niewielki. Jest on bardzo zbliżony do 100% soku owocowego.
Naturalny sok owocowy na bazie koncentratu: przygotowany ze skoncentrowanego soku owocowego z dodatkiem wody. Nie zawiera dodatku cukru.

Top