Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Ile posiłków w ciągu dnia?

Ile posiłków w ciągu dnia?

Produkty mleczne (szklanka mleka, twarożek lub jogurt, ze względu na zawartość białka i wapnia).
Owoce (ze względu na błonnik i witaminy).
Napój (sok owocowy, mleko lub woda). Co robić w przypadku napadu wilczego głodu?
Kiedy twoje posiłki są zrównoważone i jesz je w wystarczającej ilości, to w zasadzie nie powinno się to zdarzać. Czasami jednak bywa, że mimo wszystko odczuwamy nagły przypływ głodu: zwykle jest on wynikiem zmęczenia lub niezadowolenia. W takim wypadku lepsze wyniki da relaksacja niż dietetyka. Aby pokonać niepokój, można zająć się czymś, co sprawia przyjemność (sport, taniec, joga, śpiew, rzeźbienie, malowanie…). Przygotuj się na takie ewentualne nagłe napady głodu i postaraj się zawsze mieć pod ręką (w torebce lub lodówce w domu) coś bezpiecznego dla linii.
Co można bezpiecznie podjadać, by nie przeładować się kaloriami?
Owoce (wybór zależy od pory roku, jednak jabłka i banany są zawsze dostępne i można je nosić ze sobą).
Nabiał (chudy jogurt lub serek zawierający do 20% tłuszczu w s.m. z łyżeczką miodu lub konfitur, odtłuszczony serek na grzance chleba).

Batonik z gorzkiej czekolady (jedzony jak najwolniej, tak by docenić w pełni jego smak).
Koktajl mleczny (z mleka pełnotłustego, owoców i lodu).
Naturalne płatki śniadaniowe lub suszone owoce (same lub z odrobiną mleka).
Pomidory (z białym serem, cebulką i pieprzem).
Plaster szynki lub mięsa z kurczaka z ogórkiem kiszonym.
Czy mogę zjeść coś w nocy, gdy jestem głodna?
Nie ma żadnych przeciwwskazań, by przekąsić coś w nocy, jeśli odczuwa się głód lub taką ochotę. Zastanów się jednak, dlaczego jesteś głodna o takiej porze.
Każdy ma swój własny zegar biologiczny i dlatego od kilku lat dietetyka zajmuje się „chronożywieniem” i bada, w jakich okresach najlepiej jadać określone produkty żywnościowe, w zależności od pory dnia i osobowości.
Chociaż nie ma żadnych sztywnych reguł w tej kwestii, można jednak powiedzieć, że okres postu między kolacją a śniadaniem (od 8 do I 2 godzin, dwukrotnie większy niż odstęp między obiadem a kolacją) jest bardzo ważny. W nocy wydatek energetyczny na potrzeby metaboliczne jest wyższy. Jeśli nie zjesz nic na kolację, to w środku nocy możesz być głodna.
Uwaga: w takim wypadku zaczynasz szperać w lodówce i rujnuje to zazwyczaj całą równowagę żywienia osiągniętą w ciągu dnia. Nocne podjadanie doprowadza także do tego, że rano nie ma się apetytu. Nie ma wtedy sensu zmuszać się do jedzenia śniadania, lecz lepiej dać organizmowi odpocząć i zjeść coś konkretnego koło południa.
Inną przyczyną jedzenia w nocy są nagłe napady głodu. Niestety, wymagają one leczenia, na przykład psychoterapii.
Czy mogę jeść dużo warzyw i owoców?
Tak. Nie ma lepszego środka dla zachowania zdrowia i diety. Najlepiej jadać je co najmniej pięć razy dziennie (na przystawkę, na deser, w postaci soku, jako dodatek do śniadania, na podwieczo­rek). Ich codzienne i regularne spożywanie, zgodnie z zalecenia­mi żywieniowców, ma działanie profilaktyczne i zmniejsza ryzyko

Top