Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Ile posiłków w ciągu dnia?

Ile posiłków w ciągu dnia?

A co z kolacją?
Idealna kolacja powinna być nieco lżejsza niż śniadanie i dostarczać 30 do 35% zapotrzebowania energetycznego. Może być podobna do obiadu i składać się z przystawki, dania głównego (białko + warzywa lub produkty mączne), chleba i deseru.
Pora kolacji powinna być momentem odprężenia, spędzonym w gronie bliskich (najlepiej bez telewizora!). Nie ma powodu, by unikać rodzinnych kolacji z powodu diety. Przecież zazwyczaj jest ona smaczna, zrównoważona i kompletna. Jednodaniowa kolacja zmniejsza uczucie głodu i może odegrać rolę kompensującą równowagę diety, jeśli w ciągu dnia nie mogłaś dostatecznie zadbać o swoje posiłki.
Jeśli dodatkowo możesz ją zacząć na przykład od domowej warzywnej zupy (zawierającej o wiele mniej soli niż zupy w kartonach lub proszku), to będzie ona naprawdę wartościowa. Zupa syci, dostarcza błonnika i nawadnia organizm. Gdy zdecydujesz się na befsztyk lub zapiekankę, możesz zrezygnować z przystawki i pozwolić sobie nawet na lekki deser.

Jeśli twoja mama nie ma dość czasu, by ugotować coś na kolację, a ty nie chcesz opychać się gotowymi daniami, to czemu nie spróbować przygotować czegoś samodzielnie, jeśli tylko obowiązki szkolne ci na to pozwalają? Będziesz odtąd „mistrzem” dietetyki i poczujesz wielką satysfakcję z własnych dokonań!
Czy w diecie odchudzającej jest miejsce na podwieczorek?
Oczywiście! Podwieczorek jest niezbędnym elementem twojej diety! Powinien dostarczyć 10 do 15% zapotrzebowania energetycznego. Jeśli potraktujesz go jako pełnowartościowy posiłek i postarasz się, by był dobrze zrównoważony pod względem odżywczym, to na pewno nie spowoduje wzrostu wagi! Późne popołudnie jest zawsze krytycznym momentem dla osoby na diecie. Odczuwasz zmęczenie i masz fizyczną oraz psychiczną potrzebę „naładowania baterii”. To zupełnie zrozumiałe, lecz zamiast podjadać batoniki, ciasteczka lub inne słodkości, trzeba zmienić nawyki i zrezygnować z tego, jeśli naprawdę chcesz schudnąć.
Zamiast kupować rogala z czekoladą w najbliższym sklepie i zjadać go po drodze lub podjadać coś po trochu aż do kolacji, lepiej przygotować sobie wartościowe „co nieco”. Dzięki temu uda ci się odzyskać energię, zjeść lekką kolację i zrobić odprężającą przerwę, nim zabierzesz się do odrabiania prac domowych.
Ale jaki podwieczorek będzie naprawdę dobry?
Zrównoważony podwieczorek powinien tak jak śniadanie zawierać trzy kategorie produktów spożywczych i napój. Odrobina przyjemności jest jak najbardziej potrzebna, nie musisz więc koniecznie rezygnować z czekolady, jeśli tylko i to na pewno ograniczysz się do kilku kawałeczków,
Do wyboru:
Produkty zbożowe (kanapka, płatki). Są bogate w węglowodany i powinny stanowić 50% wartości kalorycznej podwieczorku.

Top