Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Ile posiłków w ciągu dnia?

Ile posiłków w ciągu dnia?

NIE MA ŻADNYCH ŚCISŁYCH WYTYCZNYCH W TEJ KWESTII, I JEDNAK KORZYSTNIEJ JEST JADAĆ KILKA POSIŁKÓW W CIĄGU DNIA.
Jak często jadać w ciągu dnia?
Trzy, cztery posiłki w ciągu dnia lub nawet więcej, jeśli masz taką ochotę.Jeśli się najadasz:
Nie odczuwasz głodu między posiłkami i dzięki temu nie musisz rzucać się na cokolwiek — niedostatek zawsze popycha do niekontrolowanego rozpasania.
Jeśli panujesz nad swoją wagą i formą:
Dzielisz dostarczane organizmowi porcje energii, nie brakuje ci nigdy rezerw energetycznych i dzięki temu jesteś mniej narażona na przemęczenie fizyczne czy umysłowe. Dodatkowa zaleta to lepsze przyswajanie składników odżywczych i spalanie ich od razu, co pozwala uniknąć efektu „odbicia” w wadze.


Gdy przygotowuje się prawdziwe posiłki, a nie dania sklecone naprędce, taki obiad czy kolacja jest chwilą odprężenia, przyjemności spędzoną z bliskimi osobami, a to szczególnie istotne w pełnym stresów codziennym życiu.
Czy zjadanie najbardziej obfitego posiłku wieczorem, zamiast w południe,sprzyja tyciu?
Kolacja powinna normalnie pokrywać około 30% codziennego zapotrzebowania. Nie chodzi jednak o to, by wzorcowa dietetyka komplikowała twoje życie i zwyczaje rodzinne. To logiczne, że podczas snu spalasz mniej kalorii niż podczas aktywności fizycznej, istnieje więc ryzyko, że odłożysz trochę tłuszczu, jeśli twoja kolacja będzie zbyt obfita. Tłuszcz jest odkładany w organizmie łatwiej niż białko i węglowodany.
Możliwość spalenia kalorii jest także większa, jeśli jadamy wcześniej. Jednak obfitsza od śniadania kolacja nie jest wielką przeszkodą i na pewno nie zrujnuje całej diety.
Czy można ominąć któryś z posiłków?
Na własne ryzyko i odpowiedzialność! Jeśli naprawdę pragniesz
schudnąć, to zdecydowanie odradzamy opuszczanie któregoś z posiłków. Najlepiej byłoby, gdyby rozłożyć je w ciągu dnia w następujący sposób: śniadanie (20 do 25% dziennego zapotrzebowania), obiad (40 do 45%), podwieczorek (10 do 15%), kolacja (30%).
Taki podział być może na pierwszy rzut oka wyda ci się trudny do wprowadzenia w życie, biorąc pod uwagę brak czasu rano i w południe. Jednak nie musi być on bardzo sztywno przestrze­gany. Pory posiłków można dostosować do swojego rozkładu dnia i wygody: śniadanie można jeść później, po porannej przekąsce, na przykład o 11, obiad o 14 lub kolację o 22. Tak naprawdę nie będzie to miało znaczenia, jeśli twoje posiłki będą prawidłowo skomponowane.
Jeśli posiłki dzieli od siebie bardzo długi odstęp czasu, to trudno zapanować nad silnym głodem. Na przykład jeśli w porze obiadowej przekąsisz tylko co nieco, to ryzykujesz, że w porze podwieczorku powodowana głodem rzucisz się na jedzenie niekoniecznie najbardziej korzystnie wpływające na sylwetkę. Lepiej więc wybić sobie z głowy scenariusz odchudzania oparty na pomijaniu posiłków, bo efekty będą krótkotrwałe, a powrót nadwagi bardzo szybki.
Dlaczego śniadanie jest takie ważne?

Top