Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Czy sport pomaga schudnąć?

Czy sport pomaga schudnąć?

DIETA ODCHUDZAJĄCA POWODUJE OGÓLNĄ UTRATĘ TKANKI TŁUSZCZOWEJ, JEDNAK TRUDNO DZIĘKI NIEJ STRACIĆ JĄ W MIEJSCACH NAJBARDZIEJ KRYTYCZNYCH.
Czy dzięki odpowiedniej diecie można stracić więcej tkanki tłuszczowej w określonych miejscach?
Rzeczywiście, w pierwszym okresie diety zaczyna znikać tkanka tłuszczowa zlokalizowana na brzuchu i udach. Jednak na końcu i tak twoja sylwetka przybiera kształt zdeterminowany genetycznie, co czasem jest miłe, a czasem nie.
Dieta połączona z uprawianiem sportu pozwala zmienić wygląd sylwetki i wymodelować mięśnie w określonych częściach ciała. Dodatkową zaletą uprawiania sportu jest fakt, że mięśnie zużywają energię także w okresie spoczynku, co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Staniesz się szczupła i bardziej kształtna, nie będziesz jednak wyglądać jak wieszak, co na pewno nie jest szczytem piękności. Trzeba pamiętać, że uprawiając konkretną dyscyplinę, nie stracisz tkanki tłuszczowej w wybranych miejscach (na przykład na pośladkach czy brzuchu), lecz będziesz mogła po­pracować nad mięśniami i w ten sposób wymodelować sylwet­kę (wymaga to kilku miesięcy pracy i następnie stałego podtrzymywania mięśni w formie).
Jakie sporty mają wpływ na sylwetkę?
Pewne dyscypliny pozwalają popracować miejscowo nad twoimi słabymi punktami.
Wzmocnić uda i pośladki
Te części ciała najłatwiej wymodelować dzięki sportom, które wymagają pracy tych mięśni: jazdą na rowerze, szybkim marszem, pływaniem, jazdą na łyżwach.
Nadać ładny kształt ramionom, wzmocnić mięśnie pleców Windsurfing, siatkówka i koszykówka wymagają zaangażowania mięśni górnej części ciała.


Wzmocnić całe ciało: Pływanie, każdym stylem, jest królem sportu: modeluje całą syl­wetke, rozciąga i uelastycznia kręgosłup. Woda powoduje delikatny masaż mięśni, nie obciąża stawów ani ścięgien. Skuteczne są także pewne odmiany, takie jak gimnastyka w wodzie, aqua jogging, pływanie synchroniczne…
• Wyszczuplić i wzmocnić brzuch
Wybierz sport, w którym zaangażowane są mięśnie brzucha, taki jak taniec współczesny lub klasyczny, sporty walki lub po prostu gimnastyka.
Czy kremy wyszczuplające są skuteczne?
Kremy lub żele zachwalane w reklamach i obiecujące utratę zbędnego tłuszczyku są jedynie mirażem. Nie ma żadnych dowodów naukowych na to, że tak zwane kremy wyszczuplające wnikają głębiej niż w powierzchowne warstwy skóry. Cellulit niestety nie zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, a ciało, któremu brakuje mięśni i sprężystości, nie odzyska formy bez ruchu.
Kremy wyszczuplające pozwalają jednak poprawić wygląd skóry, nawilżając ją i wygładzając, Nie powodują zmniejszenia na przy­kład obwodu uda. By uzyskać ten efekt, trzeba być wytrwałym. Oprócz stosowania kremu dwa razy dziennie przez przynaj­mniej dwa miesiące konieczne są też masaże (tylko czy twój bu­dżet to wytrzyma?).
Realne korzyści?
Jeśli zdecydowałaś się używać kremów, to bądź wytrwała i cierpliwa. Twoje wysiłki zostaną wynagrodzone dopiero po dłuższym czasie. Korzyści ze stosowania zarówno kremów wyszczuplających, jak
i kremów nawilżających lub ujędrniających
są podobne:
niewielka, lecz namacalna redukcja (około 2 milimetrów) grubości tkanki tłuszczowej po 4 tygodniach masażu,
złagodzenie efektu skórki pomarańczowej dzięki wygładzeniu skóry,
korzyści psychologiczne wynikające z dbania o swoje ciało i zwiększenie motywacji do stosowania diety.
Dobrze wiedzieć: kremy wyszczuplające działają jedynie w powierzchownych warstwach skóry.

Top