Jesteś tutaj
Strona główna > Lifestyle > Czy sport pomaga schudnąć?

Czy sport pomaga schudnąć?

UPRAWIANIE SPORTU NIE POWODUJE SAMO Z SIEBIE UBYTKU KILOGRAMÓW SPRZYJA MU OCZYWIŚCIE, LECZ JEDNOCZEŚNIE ROZBUDOWUJE PEWNE PARTIE CIAŁA, DZIĘKI CZEMU MODELUJE SYLWETKĘ.
Dlaczego sport jest sprzymierzeńcem?
Uprawianie sportu ułatwia w jakimś stopniu zrzucenie wagi, gdyż dzięki niemu organizm spala dodatkowe kalorie i sięga do rezerw. Dlatego warto się nim zainteresować. W ten sposób można zachować równowagę między tkanką tłuszczową i tkanką mięśniową, czyli tym, co wpływa na wygląd sylwetki.
Sport jest dopełnieniem diety, stanowi część strategii walki z nadwagą. By schudnąć, trzeba działać jednocześnie na dwóch frontach: kontrolować to, co się je, i zwiększyć aktywność fizyczną. W efekcie odchudzania tracisz także tkankę mięśniową (10 do 25% utraconej wagi), trzeba więc jakoś zrekompensować tę stratę, by nie rozwinęła się w tym miejscu tkanka tłuszczowa.
Odchudzanie ma nieubłaganą logikę. Im większa jest objętość tkanki mięśniowej, tym więcej organizm potrzebuje energii dla jej zachowania. Jeśli sport raczej nie jest twoją pasją, to spróbuj pomyśleć o korzyściach, jakie może ci przynieść, zmieniając powoli twoją sylwetkę. Szczupła figura, płaski brzuch, wąska talia, jędrne pośladki, to na pewno pozwoli ci dobrze się poczuć!
Codzienne uprawianie sportu oprócz diety pozwoli ci stracić zbędne kilogramy. Przy niewielkiej nadwadze będziesz tracić je wolniej. Im człowiek jest grubszy, tym więcej energii zużywa podczas ruchu, szybciej więc spala kalorie.
Czy niektóre dyscypliny sportu pozwalają szybciej schudnąć niż inne?
Wybierając dla siebie jakąś dziedzinę sportu, powinnaś się kierować nie liczbą kalorii spalanych w ciągu godziny, lecz swoimi upodobaniami. Weź pod uwagę ilość wolnego czasu, jakim dysponujesz, gdyż wpływ sportu na figurę zależy przede wszystkim od częstości i intensywności jego uprawiania.
Oprócz zajęć sportowych, które masz w szkole, wybierz sobie taką dyscyplinę, którą możesz uprawiać niezależnie od innych, w swoim rytmie i odpowiedniej dla ciebie porze. Najważniejsze, by sprawiało ci to przyjemność i dawało satysfakcję. Dlaczego podczas wakacji nie spróbować jakiejś nowej dyscypliny, którą możesz trenować razem z przyjaciółmi?
Jaka dyscyplina sportu pozwala spalić najwięcej kalorii?
Biegi są niewątpliwie jedną z dyscyplin, która pozwala spalić największą liczbę kalorii: 500 do 1500 kalorii na godzinę, następnie jazda na rowerze, piłka nożna i rugby (300 do 1000 kalorii/godz.). Piłka ręczna i koszykówka pozwalają spalić 550 kalorii. Taniec, marsz, pływanie i jazda na rolkach także są skuteczne (od I 00 do 400 kalorii na godzinę).
Możesz więc wybrać sport, który ci będzie najbardziej odpowiadał.

Jak często trenować?
Ładnej sylwetki nie da się osiągnąć w ciągu godziny lub jednego dnia. Wymaga to wytrwałości i nowego ułożenia sobie programu zajęć sportowych.
Zaleca się, by uprawiać sport minimum trzy razy w tygodniu przez 45 minut. W ciągu pierwszych 30 minut organizm zużywa energię z glikogenu (rezerwy cukru odłożone w mięśniach i wątrobie). Dopiero po ich zużyciu czerpie energię z tkanki tłuszczowej. Z tego powodu wybieraj raczej sporty wytrzymałościowe, które wymagają średniego wysiłku w ciągu dłuższego czasu, zamiast tych, w których wysiłek jest duży, lecz krótkotrwały. Ważne jest także zużycie przez organizm tlenu podczas wysiłku, lepsze są więc tak zwane sporty aerobowe, takie jak pływanie, jazda na rowerze, szybkie marsze (zakupy nie należą jednak do tej kategorii).
Nowy, sportowy styl życia wymaga też pewnych zmian, nowych przyzwyczajeń, takich jak poświęcenie codziennie pół godziny na bieganie lub chodzenie piechotą, zamiast jeżdżenia wszędzie autobusem lub tramwajem.
Pamiętaj, że twoja wytrwałość i motywacja zostanie szybko wynagrodzona (nawet jeśli zdarzy ci się przez parę dni wybrać leżenie w łóżku niż jazdę na rowerze).
Spalanie kalorii? To łatwe!
Pociecha dla tych, co nie lubią sportu: nie potrzeba żadnego specjalnego zestawu ćwiczeń, by schudnąć. Każda aktywność pozwala spalić trochę zbędnych kalorii, Nie ma żadnej wymówki dla lenistwa!
Czy wiesz, że odkurzając mieszkanie przez 30 minut, spalasz 50 kalorii? Nawet na codzienną toaletę potrzeba 40 kalorii! Jeśli dodatkowo pościelesz łóżko i pozamiatasz, to masz kolejne 40 wydatkowanych kalorii. Łatwe, nieprawda?

Top